28. junij 2018

Poročilo Zdravje v vrtcu v šolskem letu 2017/18 - ZMAJČKI

POROČILO O IZVEDENIH AKTIVNOSTIH ZA KREPITEV ZDRAVJA v šolskem letu 2017/2018

Skupina: Zmajčki

Starost otrok: 1 do 6 let (kombinirana skupina)

Izvajalki:
vzgojiteljica: Ines I. Zupančič 
pomočnica vzgojiteljice: Nataša D. Kordiš 

1. FILM Čiste roke za zdrave otroke

- Vsebina: zdrav način življenja
- Metoda: predvajanje, razlaga
- čas trajanja: ogled filma; enkratno, izvajanje dejavnosti umivanja rok in zob; celoletno

Film čiste roke za zdrave otroke smo si ogledali v dopoldanskem času male šole, ki je namenjena otrokom od tretjega do šestega leta starosti. Po ogledu filma smo skupaj z otroki obnovili tematiko in poudarili najbolj pomembne stvari, ki naj bi jih upoštevali tudi v vrtcu pri umivanju rok in zob. Poudarili smo, da je umivanje rok zelo pomembno, da ne zbolimo. Roke umivamo pred vsakim obrokom, po odvajanju na stranišču in po obiskih različnih ustanov. Umivamo jih spredaj, zadaj in med prsti. Na koncu roke dobro obrišemo. Omenjeno tehniko umivanja rok smo dosledno izvajali celo leto. Hkrati smo se naučili tudi pesem Sabine Mali; Bacili ter likovno upodabljali mikrobe in bacile. Ob razlagi higiene rok sva tudi poudarjali, da otroci ob prehladu ne kašljajo v dlan, temveč v roko. Pri izpihu sluzi iz nosu uporabimo le en papirnat robček, ki ga po enkratni uporabi vržemo v smeti. Otroci so dobro osvojili tako način umivanja rok kot tudi čas umivanja. Papirnate robčke za brisanje nosu so imeli na voljo na omari v košari in so si jih lahko vzeli kadarkoli so imeli potrebo.


2. UMIVANJE ZOB

- Vsebina: Zobozdravstvena vzgoja
- Metoda: demonstracija
- Čas trajanja: celo leto

V skupini so umivali zobe vsi otroci starejši od dveh let. Kupili smo ščetke različnih barv. Vsak otrok si je izbral zobno ščetko, ki mu je bila najbolj všeč. Na vsako sva nalepili tudi otrokovo ime in izbrali lonček ustrezne barve. Lonček sva menjali enkrat tedensko. Na začetku sva vsem otrokom pokazali pravilno tehniko umivanja zob in jim nekaj časa pri ščetkanju tudi pomagali. Sčasoma so starejši zmogli pravilno umiti zobe sami, le najmlajšim sva na koncu vedno dokončali z umivanjem midve. Poudarjali sva jim, da je zobe potrebno ščetkati tako na zgornji kot spodnji čeljusti ter vsak zob posebej na zunanji in notranji strani in na ploščicah. Po končanem umivanju zobe dobro speremo z vodo. Pri nanašanju količine zobne paste na zobno ščetko sva si pomagali s prispodobo za zrno graha. Zobe so umivali največ trije otroci hkrati. Pri tem je bila ena vzgojiteljica ves čas dejavnosti rutine prisotna v kopalnici. Na koncu umivanja sva pospravili lonček skupaj z zobno ščetko na polico, ki je nedosegljiva otrokom.


3. KAJ DELAMO, DA SMO ZDRAVI

- Vsebina: zdrav način življenja
- Metoda: pogovor, razlaga
- Čas trajanja: celo leto

Ogled filma Čiste roke za zdrave otroke nas je spodbudil, da smo z otroki razmišljali o tem, kaj vse moramo narediti, da ostanemo zdravi. Skupaj smo ustvarili miselno shemo ključnih stvari. Ugotovili smo, da moramo jesti veliko sadja. Pri tem smo naštevali različno sadje, se pogovarjali o okusu, teksturi in času, kdaj sadje dozori. Poleg sadja je potrebno zaužiti veliko zelenjave. Tudi pri zelenjavi smo poimenovali različne vrste zelenjave, barvo, okus, teksturo in čas obiranja oziroma zorenja. Tako pri sadju kot zelenjavi, sva poudarili, da je zelo pomembno, da uživamo lokalno hrano, ki raste v našem okolju, saj zaradi kratkega transporta obdrži več vitaminov, mineralov, svežine in okusa. Pomembno je tudi, da popijemo dovolj tekočine (vode ali nesladkanega čaja) in ne sadnih sokov. Le te si lahko privoščimo občasno, saj vsebujejo veliko sladkorja oziroma fruktoze. K temu, da ostanemo zdravi pripomoremo z zadostno količino spanca in gibanja. Pri gibanju smo naštevali različne športe po letnih časih. Na koncu smo omenili še umivanje rok, zob in duševno zdravje. Pri slednjem smo našteli katera čustva poznamo ter hkrati poudarili, da so za zdravje pomembna vesela čustva. Skozi pogovor in dejansko spodbujanje omenjenih stvari, otroci konec šolskega leta zelo dobro vedo, kako morajo živeti, kaj početi in jesti, da ostanejo zdravi.


4. PITJE VODE IN NESLADKANEGA ČAJA

- Vsebina: Zdrav način življenja
- Metoda: praktično delo
- Čas trajanja: celo leto

Celo šolsko leto so otroci imeli pri obrokih na voljo vodo ali nesladkan čaj. To je postala naša stalnica na vsakodnevnem jedilniku. Na ta način smo želele otrokom približati zdravo navado pri potešitvi žeje. Kot nadgradnjo oziroma popestritev jedilnika sva občasno otrokom v liter vode stisnili eno limono ali pomarančno. Nekaterim otrokom je bil okus všeč, drugi so okus zavračali, saj so se navadili na okus vode. V poletnem času imajo otroci tudi na igrišču vedno na voljo nesladkan čaj ali vodo. Sadne sokove so otroci zaužili le ob praznovanju rojstnih dni ali ob posebnih priložnostih. Seveda jim je okus zelo všeč in bi želeli imeti sadne sokove pogosteje na jedilniku, vendar sva jim razložili, da so taki sokovi zelo sladki in niso primerni za vsakodnevno uživanje. Velikokrat smo tudi pri praznovanju rojstnih dni 100% sadni sok zalili z vodo. Otroci so skozi celo leto osvojili zdrav način pitja.



5. ZDRAV ZAJTRK

- Vsebina: Zdrava prehrana
- Metoda: praktično delo
- Čas trajanja: celo leto

Glede na to, da smo majhen vrtec, z dvema skupinama otrok, vzgojiteljici sami piševa jedilnike za zajtrk in popoldansko malico. Pri tem upoštevava načela zdravega prehranjevanja in napotke iz seminarjev. Pozorni sva, da v zajtrk vključujemo čim več polnozrnatih izdelkov (pirin, kamutov, ovsen, koruzni in ajdov kruh), svežo zelenjavo (korenje, kumara, paprika, paradižnik), mlečne izdelke, ki so večinoma biološkega porekla. V tem šolskem letu sva vključili v jedilnik tudi bio kozji sir, bio kozji sir z zelišči, bio kozji navadni in sadni jogurt ter bio ovčji jogurt. Bio kefir in bio namaz iz svežega sira so na našem jedilniku že stalnica. Pri mlečnih obrokih iz mleka, dajemo prednost zdrobom iz ovsa, pire in koruze. Otroci dobro poznajo že okuse prosene in ajdove kaše, polnozrnatega kuskusa in bulgurja. Občasno kot nadomestek kravjega mleka ponudimo tudi bio riževo mleko. Vsak dan imajo otroci po zajtrku na voljo še sveže sadje. Največkrat sta to jabolko in hruška iz sadovnjaka Reseje. Občasno pa tudi ostalo sadje, vendar poskušamo prakticirati uporabo lokalnega sadja.


6. VRTČEVSKI VRT

- Vsebina: Narava, zdrava prehrana
- Metoda: praktično delo, demonstracija
- Čas trajanja: celo leto

Vrtčevski vrt oziroma visoko gredo z otroki obdelujemo dve leti. Otroci so bili prisotni pri postavitvi visoke grede in pri sami pripravi (od listja, vejevja, kartonov in zemlje). Na začetku šolskega leta poberemo vse pridelke in pripravimo zemljo na počitek. Največ dejavnosti je v povezavi z vrtčevskim vrtom vezano na spomladanski letni čas. Večino sadik poskušamo vzgojiti sami (buče), medtem ko sadike solate in kumare kupimo. Otroci pomagajo pri posaditvi sadik v visoko gredo, pri rahljanju zemlje in zalivanju. Ko zelenjava dozori, jo otroci pojejo pri zajtrku (sveže kumare) ali pri kosilu (solata in rukola). Jagode pojejo pri popoldanski malici. Z vrtčevskim vrtom jim želiva privzgojiti pozitiven odnos do narave in posledično na zdrav način življenja. Vrt je tako postal naša stalnica v vrtcu in spomladanska rutina. Otroci s spremljanjem rasti sadik pridobivajo na občutku pomembnosti, da zmorejo sami in zadovoljstva, ko odtrgajo in pojejo prve pridelke.


7. PLAVALNI TEČAJ

- Vsebina: gibanje
- Metoda: praktično delo, demonstracija
- Čas trajanja: 1 teden

Plavalni tečaj je vsakoletna junijska stalnica v našem vrtcu. Izvaja ga Zavod za šport Kranj. Udeležijo se ga otroci stari od treh let dalje. V letošnjem šolskem letu se je tečaja udeležilo 18 otrok. Namen tečaja je, da otroci splavajo oziroma da najmlajši otroci izgubijo strah pred vodo in se v vodo samostojno potopijo. Tečaj poteka na način, da otoke glede na znanje in plovnost razporedijo v štiri skupine. Pri tem je namen, da otroci v četrti skupini, na koncu tečaja splavajo, v prvi skupini pa premagajo strah pred vodo. Vsi otroci po opravljenem tečaju dobijo tudi priznanje. Na plavalni tečaj otroke spremljamo vzgojiteljice. Dnevno se na bazen vozimo z avtobusom. Na ta način jih poleg spodbujanja gibanja učimo tudi odgovornega vedenja v prometu kot v avtobusu (varnostni pas).


8. ZGODBA – OBLAČKOVA PESEM

- Vsebina: duševno zdravje
- Metoda: pripovedovanje, razlaga
- Čas trajanja: 1 dan

V dopoldanskem času male šole so otroci poslušali zgodbo Oblačkova pesem iz otroške revije Zmajček. Namen zgodbe je bil pri otrocih spodbuditi pogovor o čustvih. V zgodbi se prepletata čustvi veselja in žalosti. Z otroki smo se pogovarjali, kdaj so žalostni in kdaj veseli. Vsak otrok je povedal svojo izkušnjo, kdaj je žalosten. Enako smo ponovili za čustvo veselja. Po pogovoru smo nadaljevali z barvami in vprašanjem ali lahko tudi preko barv izražamo oziroma prepoznamo čustva? Otroci so prišli do spoznanja, da svetle barve ponazarjajo veselje, temne barve žalost. Po pogovoru so otroci dobili navodilo, da list papirja razdelijo na dva dela. Na levo polovico narišejo veselje, na desno polovico žalost. Nastale so zelo različne risbe žalosti in veselja izražene tudi z različnimi barvami. Hkrati smo se ob poslušanju zgodbe naučili tudi pesem, ki nas spravi v dobro voljo.

Jaz sem Oblaček, kdo si pa ti?
Žalostno gledaš, te srček boli?
Pridi, zapojva pesmico to,
Skupaj nama lepše bo.

junij 2018

12. februar 2019
Prešernov dan

Prešernov dan

Tudi v našem vrtcu se učimo o največjem slovenskem pesniku in slovenski državi. Takšna plakata pa smo izdelali danes, da si bomo vse kar smo se naučili, tudi lažje zapomnili.

19. december 2018
Voščilo

Voščilo

Vse dobro v novem letu in veliko veselja med prihajajočimi prazniki vam želimo otroci in vzgojiteljice Zasebnega vrtca Vila Mezinček!

28. junij 2018
Poročilo Zdravje v vrtcu v šolskem letu 2017/18 - ŽVERCE

Poročilo Zdravje v vrtcu v šolskem letu 2017/18 - ŽVERCE

POROČILO O IZVEDENIH...  

30. marec 2018
Velika noč

Velika noč

Vsem skupaj želimo vesele velikonočne praznike!

22. marec 2018
Svetovni dan vode

Svetovni dan vode

Takole smo danes s številnimi poskusi obeležili svetovni dan vode.

9. januar 2018
Muca Copatarica v vrtcu Vila Mezinček

Muca Copatarica v vrtcu Vila Mezinček

Vabljeni starši, babice, dedki, sestrice in bratci!

10. november 2017
Obisk gasilcev

Obisk gasilcev

Kot vsako leto doslej, so nas tudi letos obiskali gasilci iz PGD Britof.
In kot vedno doslej, smo polni vtisov in novega znanja. Lep vikend vam želimo!

15. september 2017
Mezinčkova mala šola

Mezinčkova mala šola

Takole, Mezinčkova mala šola je pripravljena. Cel teden smo z otroki pridno urejali, sestavljali pohištvo, razdelili zvezke in dorekli pravila, ki veljajo v mali učilnici ter jih tudi zapisali.
Zdaj pa komaj čakamo na naslednji teden, da se po...  

5. julij 2017

POROČILO PROJEKTA ZDRAVJE V VRTCU

Skupina: ŽVERCE

Šolsko leto: 2016/17

Starost otrok: 1-5 let (kombinirana skupina)

7. junij 2017
Zaključni izlet

Zaključni izlet

Tudi slabo vreme nam ni pokvarilo današnjega zaključnega izleta.
Obiskali smo Kmetijo Odems v Predosljah, se naučili veliko novega o delu na kmetiji, spoznali krave, kokoši, koze in ponije in se nazadnje posladkali s palačinkami v El restaurante...